inTurda.ro

Autostrada Sebeș-Turda va beneficia de finanțare din POIM 2014-2020. Nici un alt drum din județul Cluj nu apare pe lista CNADNR!

Autostrada Sebeș-Turda va beneficia de finanțare din POIM 2014-2020. Nici un alt drum din județul Cluj nu apare pe lista CNADNR!

Autostrada Sebeș-Turda va beneficia de finanțare din POIM 2014-2020. Nici un alt drum din județul Cluj nu apare pe lista CNADNR!
iunie 02
10:24 2016

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A., în calitate de Beneficiar, a demarat procesul de pregătire a aplicațiilor de finanțare pentru proiectele încadrate drept proiecte noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate pentru proiectele finanțate din perioadele de programare consecutive: Programul Operațional Sectorial de Transport (2007-2013) pentru faza 1; Programul Operațional Infrastructura Mare (2014-2020) pentru faza a 2-a.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, CNADNR va elabora și va depune în cel mai scurt timp aplicațiile de finanțare pentru proiectele prioritare pentru dezvoltarea sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport.

În ceea ce privește asigurarea finanțării pentru faza a 2-a a proiectelor fazate, proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt:

Autostrada Sebeș — Turda (loturile 1, 2, 3, 4);
Autostrada Lugoj — Deva (secțiunea Dumbrava — Deva — compusă din loturile 2, 3 si 4);
Autostrada Timișoara — Lugoj (fazarea a luat în calcul exclusiv lotul al 2-lea, în speță lucrările conexe).

Pentru proiecte de reabilitare/ modernizare drumuri nationale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel: DN 56 — Craiova — Calafat; DN 66 — Rovinari — Petroșani; DN 76 — Deva — Oradea; DN 6 — Alexandria — Craiova; DN 5 — București — Adunații Copăceni; DN 73 — Pitești — Brașov). Construcție Variante de Ocolire: Caracal; Carei; Brașov; Târgu Jiu; Suceava. De asemenea, și fazarea construcției Podului de la Giurgiu.

În ceea ce privește asigurarea finanțării pentru proiectele finanțate integral în cadrul POIM 2014 — 2020, proiectele care urmează a fi promovate spre finanțare sunt:

Obiectivul Strategic 1.1. Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN — T centrală: Autostrada Sibiu — Pitești (faza proiectare și ulterior, faza de execuție); Drum expres Ploiești — Buzău; Drum expres Buzău — Focșani; Drum expres Focșani — Bacău; Drum expres Legătura A3 — Aeroport Henri Coandă; Construcția Variantei de Ocolire Târgu Mureș; Construcția Variantei de Ocolire Bacău; Modernizarea Centurii rutiere a municipiului București: A1 — DN 7; DN 2 — A2; Modernizare DN Pitești — Râmnicu Vâlcea — Racoviță; Modernizare DN Câmpina — Săcele; Modernizare DN A1 — Titu — Bâldana — Târgoviște; Varianta de Ocolire Tecuci; Varianta de Ocolire Mihăilești; Măsurile de siguranță pe DN 1; Strategia ITS (faza de proiectare), precum și alte proiecte identificate, cu condiția includerii acestora în Master Planul General de Transport.

În data de 30 mai 2016, Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a lansat apelurile de finanțare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare și de metrou, cu un buget total de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM).

Sursa: CNADNR

Related Articles

Citește articolul precedent:
Mircea Irimie va participa în acestă seară la emisiunea ”Ediție Specială” pe postul Antena3

          ”Dragi prieteni , astăzi 2 iunie , am sa particip alături de Co Președintele ALDE...

Închide