inTurda.ro

Record negativ în infrastructură! Legătura dintre A10 Sebes – Turda si autostrada A1 nu are încă proiectul tehnic avizat

 Breaking News

Record negativ în infrastructură! Legătura dintre A10 Sebes – Turda si autostrada A1 nu are încă proiectul tehnic avizat

Record negativ în infrastructură! Legătura dintre A10 Sebes – Turda si autostrada A1 nu are încă proiectul tehnic avizat
aprilie 11
07:22 2017

În anul 2014, luna noiembrie, o asociere condusa de firma Impresa Pizzarotti semna un contract de 120 milioane de euro pentru proiectarea si executia Lotului 1 de 17 km a autostrazii A10 Sebes – Turda. Potrivit contractului, în termen de 4 luni de zile proiectul tehnic al autostrazii trebuia predat și avizat, dar din păcate așa cum ne-am obișnuit deja în România, nici în ziua de azi nu există proiect pentru secțiune C(Nodul rutier de la Sebes intre A10 și A1 Orăștie-Sibiu, pentru că acesta nu a primit avizul Companiei de Autostrăzi.

Intarzierea uriasa acumulata vine pe fondul unor multiple neintelegeri intre constructor si Compania de Autostrazi, asta dupa ce asocierea italiana ar fi proiectat si reproiectat nodul rutier in divserse configuratii ce nu au putut primi girul autoritatilor, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale. 

Care sunt motivele pentru care proiectul a fost respins? 

Impresa Pizzarotti  adus la CNADNR, în anul 2015, un proiect tehnic pentru nodul de la Sebes in care structurile si podurile erau „desenate” mai scurt fata de cerintele descrise in Studiul de Fezabilitate si caietul de sarcini. Miza antreprenorului era clar sa faca economie! 

CNADNR nu a acceptat modificarile si, dupa o serie de intalniri si contre in 2016, constructorul a renuntat si a acceptat sa proiecteze structurile si podurile asa precum era in documentatia de studiu. 

Cu toate acestea, pe final de 2016, antreprenorul a revenit cu un nou proiect dar in care bretelele de legatura dintre cele doua autostrazi si drumul national DN1 ce trece in zona ar fi urmat sa fie realizate cu o singura banda pe sens, nu cu doua. Autoritatile nu au fost de acord, din nou, invocand printre altele si siguranta traficului care ar fi afectata in cazul unor bretele cu doar o banda pe sens. 

In acelasi punct se afla proiectul si azi, la peste 25 de luni de la momentul in care proiectul tehnic al autostrazii trebuia sa fie gata. 

Proiectul Tehnic pentru Sectiunea C km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nod rutier Sebes nu a fost avizat in cadrul CTE-CNAIR S.A, din cauza nerespectarii  de catre Antreprenor a Cerintelor Beneficiarului, in ceea ce priveste realizarea Nodului rutier Sebes„, se arata intr-un raspuns al Companiei de Autostrazi transmis la solicitarea HotNews.ro.

Sursa foto: forum.peundemerg.ro

Share

Related Articles

Citește articolul precedent:
Cristian Matei este noul președinte al Comunității Urbane Arieș. În cadrul AGA s-a stabilit care sunt prioritățile și problemele care trebuiesc rezolvate urgent

Comunicat de presă Rezoluțiile Adunării Generale a Acționarilor din data de 07.04.2017 Cristian Octavian Matei, primarul municipiului Turda este noul...

Închide