inTurda.ro

NU mai avem autostrăzi nici măcar pe hârtie. Fondurile europene destinate pentru drumuri expres

NU mai avem autostrăzi nici măcar pe hârtie. Fondurile europene destinate pentru drumuri expres

NU mai avem autostrăzi nici măcar pe hârtie. Fondurile europene destinate pentru drumuri expres
octombrie 02
09:40 2014

Guvernul Ponta a reuşit în 2014 recordul NEGATIV de a nu inaugura niciun kilometru de autostradă. În plus, în Master Planul General de Transport trimis de autorităţile române la Bruxelles, autostrăzile au fost înlocuite cu drumuri EXPRES. Doar 479 de km. de autostradă se mai regăsesc în planurile Executivului de la Bucureşti pentru următorii ani, în condiţiile în care premierul anunţa în urmă cu câteva luni 2.400 km. de autostradă până în 2020.

Master Planul General de Transport (documentul pe baza căruia vom primi fondurile europene pentru infrastructura rutieră mare), prezentat oficial miercuri în Parlament de ministrul Ioan Rus, prevede că majoritatea reţelei rutiere din România se va baza, până în 2030, în următorii ani pe drumuri-expres, şi nu pe autostrăzi, aşa cum se prevedea în strategia de autostrăzi România 100, prezentată de premierul Victor Ponta şi fostul ministru al Transporturilor Dan Şova la sfârşitul anului trecut.

Ministrul Ioan Rus a precizat că Master Planul General de Transport va deveni un document operaţional, urmând să fie transpus într-o hotărâre de Guvern sau o lege.

Astfel, până în 2030, în România ar urma să fie construiţi doar 479 de kilometri noi de autostradă, 2.403 kilometri de drumuri expres, 2.674 kilometri de drumuri TransRegio, 293 de kilometri de drumuri EuroTrans şi 172 de kilometri de variante ocolitoare.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu – Braşov (103 km), Ploieşti – Comarnic (49 km), Craiova – Piteşti (115 km), Comarnic – Braşov (54 km), Braşov – Bacău (158 km) şi Gilău – Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

În actuala variantă a Master Planului, secţiunea Sibiu – Piteşti, de 115 km, una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, promisă de autorităţi, figurează ca viitor drum expres.

Necesarul financiar pentru toate proiectele din sectorul rutier cuprinse în Master Plan este estimat la 26 de miliarde de euro, proiectele urmând să fie prioritizate în perioada următoare.

Share

Related Articles

Citește articolul precedent:
Salina Turda lansează Clusterul Regional „Transilvania Nord-Vest”

Salina Turda Durgău SA în parteneriat cu Fundația Amfiteatru și Asociația Clusterelor din România pregătește Constituirea Clusterului Regional ”Transilvania Nord-Vest”....

Închide