Drum expres Turda – Baia Mare – Satu Mare, cuprins în Masterplanul de Transport
Masterplanul de transport prezentat de ministrul Ioan Rus conține un alt proiect ambițios: construirea unui drum expres care să traverseze tot județul Cluj și să ducă traficul de la Turda spre nordul țării.
„N-are rost să visăm că vom face milioane de kilometri pe secundă că nu face nimenea în lume. Avem nevoie de 2.000 şi ceva (de kilometri -n.r.) de drumuri-expres, rezultă din acest Master Plan. Nu peste tot avem nevoie de autostrăzi. Nu ne calificăm. (…) Master Planul acesta nu este un document bătut în cuie, o dată la trei ani el se actualizează. Şi atunci, pe drumurile expres expropriem la nivel de autostradă, deci pe 70 de metri (lăţime -n.r.) şi facem drum expres cu patru benzi, măresc viteza medie orară de la 50 km/h la 100 km/h. Apoi, generaţia următoare de miniştri sau în exerciţiul financiar 2020-2027 va putea extinde, de la patru benzi de drum-expres la regim de autostradă. Deci te modernizezi în funcţie de nevoile tale, că altfel, noi sigur ne-am dori acum după atâta secetă să avem autostradă fiecare până-n poartă. Dar mentenanţa la autostradă te ucide după ce ai făcut-o dacă nu ai circulaţie pe ea”, a afirmat Ioan Rus. Master Planul de Transport este un document elaborat de Ministerul Trasporturilor, fără a exista finanțare pentru el. În plus, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, vorbea despre autostrăzi, iar clujeanul Ioan Rus le-a retrogradat la drumuri expres. Premierul Victor Ponta a pus capac acestor „investiții”, pregătind in plan de rezervă în cazul în care vor eșua: necesitatea unui acord politic între toate partidele politice pentru ca planul de transport să fie respectat în următorii ani.
Sursa: www.time4news.ro