inTurda.ro

Cumunicat STP: ”D-l Primar încearcă să prezinte în roz o situaţie de culoarea maro”

Cumunicat STP: ”D-l Primar încearcă să prezinte în roz o situaţie de culoarea maro”

Cumunicat STP: ”D-l Primar încearcă să prezinte în roz o situaţie de culoarea maro”
mai 11
09:47 2015

În data de 08.05.2015, Primăria Municipiului Turda prin d-l Primar Tudor Ştefănie a remis presei un comunicat prin care a anunţat o nouă victorie a Primăriei într-un proces intentat de S.T.P.

Acest nou comunicat e cel puţin ciudat. D-l Primar încearcă să prezinte în roz o situaţie de culoarea maro. Am intentat acest proces pentru a obţine de la Primăria Turda documentele justificative care au stat la baza întocmirii caietului de sarcini al licitaţiei din anul 2010, privind concesionarea serviciului de transport public în Municipiul Turda. Documentele solicitate trebuiau să justifice datele cuprinse în caietul de sarcini şi anume numărul total de călători, estimat de Primărie la 26.000 de călători zilnic, precum şi valoarea contractului, estimat la 6.000.000 lei .

În soluţia data de instanţă se menţionează: “RESPINGE ACŢIUNEA CA RĂMASĂ FARĂ OBIECT”

Precizăm că această soluţie nu înseamnă că s-a dat câştig de cauză Primăriei ci doar consemnează faptul că în cadrul procesului, Primăria a pus la dispoziţia S.T.P. toate documentele pe care le deţinea, lăsând procesul fără obiect. Mai mult, în încheierea de şedinţă din 02 martie 2015 s-a consemnat faptul că Primăria Turda nu deţine alte documente prin care să justifice cifrele din caietul de sarcini, ceea ce înseamnă că S.T.P. a obţinut tot ce a dorit, procesul rămânând fără obiect. Vă ataşăm unele documente relevante care confirmă cele afirmate de noi.

Precizam ca toate documentele ce ne-au fost puse la dispoziţie de către Primărie în acest proces vor face obiectul unei alte acţiuni în instanţă, întrucât scot în evidenţă unele lucruri grave şi anume faptul că numărul de călători din caietul de sarcini este incorect. Primăria a încercat să justifice valoarea contractului, pe parcursul procesului, prin depunerea la unul din termenele de judecată din anul 2015 a unei note de fundamentare, notă care în 2010 nu se regăsea în documentaţia pusă la dispoziţia C.N.S.C.(Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor). De pe acesta notă lipseşte semnătura persoanei ce avea calitate de şef de serviciu în 2009 şi care între timp s-a pensionat.

Numărul de călători din caietul de sarcini este incorect din următoarele motive:

–       S-au folosit date din anul 2008, când R.A.T.L. Turda făcea transport şi în Câmpia Turzii, iar numărul total al călătorilor îi cuprindea atât pe cei de pe ruta judeţeană Turda- Câmpia Turzii cât şi pe cei din interiorul Câmpiei Turzii.

–       Primăria afirma cu stângăcia unui copil cu temele nefăcute că a înapoiat R.A.T.L. toate documentele care le justifica cifrele. Ori, este cunoscut faptul că orice intrare de documente la o instituţie publică (inclusiv la Primăria Turda) se face, potrivit legii, doar cu numere de înregistrare, nu cu titlu de împrumut, iar documentele nu se restituie; aşa că avem de-a face cu încă o afirmaţie neadevărată.

–       Statisticile R.A.T.L. indică faptul că în Turda numărul călătorilor este cu cel puţin 35% mai mic decât cel din documentaţia de atribuire, iar numărul călătorilor plătitori este la jumătate faţă de cifrele oferite de către Primărie în cadrul licitaţiei.

Stabilirea în caietul de sarcini a valorii contractului este eronată, deoarece Municipiul Turda afirma că 6.000.000 lei reprezintă valoarea contractului pe 6 ani. În realitate valoarea contractului este de peste 6.000.000 de lei pe an, din următoarele motive :

– Art. 2 (k) din Regulamentul C.E. 1370/ 2007 stabileşte clar modul în care se calculează valoarea contractului, fiind însumate încasările directe din bilete şi abonamente şi compensaţia cuvenită din partea autorităţii contractante :

  prin valoare se înțelege valoarea unui serviciu, a unei rute, a unui contract de servicii publice sau a unui regim de compensare pentru transportul public de călători și, care este echivalentul remunerației totale, înainte de aplicarea TVA, cuvenită operatorului sau operatorilor de serviciu public, inclusiv compensația de orice fel plătită de autoritățile publice și venitul din vânzarea biletelor care nu este restituit autorității competente în cauză;

 

– numai compensaţia acordată de Primărie către R.A.T.L.Turda în anul 2008, anterior licitaţiei, a fost de 2.227.205 lei, aşa cum se poate observa la pag. 9 din raportul de specialitate ataşat H.C.L. 84/2009. La această valoare s-au adunat sumele obţinute din bilete şi abonamente. În aceste condiţii, valoarea contractului pe care Primăria încearcă s-o promoveze şi s-o justifice prin alte documente dubioase e falsă.

În condiţiile menţionate, nu înţelegem care sunt motivele pentru care jubilează în comunicat domnul Primar, deoarece acest proces a scos în evidenţă fapte mult mai grave, de care STP avea deja cunoștiință. Probabil este vina celor care scriu aceste comunicate, ce ulterior sunt semnate de d-l Primar Tudor Ştefănie. Nu este primul comunicat hilar prin care Primăria încearcă să-şi arate superioritatea în fața S.T.P. Reamintim că în21 aprilie 2015, Primăria a anunţat că a obţinut în instanţă o ordonanţă preşedinţială, care obliga S.T.P. să reia activitatea. Dorim să menţionăm că aceasta ordonanţă s-a judecat fără prezenţa la proces a reprezentanților S.T.P. şi la 5 (cinci) zile după ce angajaţii S.T.P. au întrerupt greva iar S.T.P. a anunţat că va continua activitatea la Turda.

 

Ing.Dan Mostecky

Director STP Turda

 

Related Articles

Citește articolul precedent:
Zi cu triplă semnificaţie istorică sărbătorită în Municipiul Turda

     Sărbătorirea zilei de 9 Mai – zi cu triplă semnificaţie şi mai cu seamă încărcată de file istorice...

Închide