inTurda.ro

Şcoala Gimnazială „Ioan Opriş” a participat la prima reuniune transnaţionalăa proiectului Erasmus + în Croația

Şcoala Gimnazială „Ioan Opriş” a participat la prima reuniune transnaţionalăa proiectului Erasmus + în Croația

Şcoala Gimnazială „Ioan Opriş” a participat la prima reuniune transnaţionalăa proiectului Erasmus + în Croația
noiembrie 24
09:32 2015

Şcoala Gimnazială „Ioan Opriş” a participat la prima reuniune transnaţionalăa proiectului Erasmus + „Presenting Legends Across the Continent in European Schools”

4-8 noiembrie 2015

Umag, Croaţia

În perioada 4-8 noiembrie 2015 a avut loc, la şcoala Osnovna škola Marije i Line din Umag, Croaţia, prima reuniune transnaţională organizată în cadrul proiectului de parteneriat strategic între şcoli Erasmus+, „Presenting Legends Across the Continent in European Schools”, sub acronimul P.L.A.C.E.S., proiect realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene,prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), având ca parteneri şcolile: Osnovna skola Marije i Line din Umag-Croaţia- Coordonator, Heinrich-von-Kleist-Schule Eschborn din Eschborn-Germania, Zakladna skola din Zvolen-Slovacia, Şcoala Gimnazială “Ioan Opriş din Turda-România, Osnovno uchilishte “Ivan Vazov” din Vidin- Bulgaria, Behiye Dr. Nevhiz Isil Ilkokulu din Istanbul-Turcia, Periferiako Gymnasio Pera Chorio- Nisou din Pera Chorio- Nisou-Cipru, Istituto Comprensivo Leonardo Sciascia din Taranto-Italia şi Gymnasio Peramatos din Ioannina-Grecia.

La această primă reuniune de proiect au participat câte 2- 3 cadre didactice din fiecare instituţie parteneră. Din partea Şcolii Gimnaziale „Ioan Opriş” din Turda au participat 2 cadre didactice: Incze Daniela -profesor limba engleză, coordonator proiect şi Bărăian Stanca Dacia – profesor învăţământ primar.

Întâlnirea a debutat cu discursul de primire oficială din parteadirectorului şcolii, Mato Vidović, şi al viceprimarului orasului Umag, Niko Čančarević, urmat de un program artistic susţinut de elevii şcolii gazdă. Reprezentanţii fiecărei ţări au prezentat printr-un material Power Point şcoala, oraşul, regiunea şi ţara din care provin. S-a discutat despre activităţile realizate ȋn debutul acestui proiect (crearea unui logo, a unei marionete, realizarea unui colţ Erasmus +). De asemenea, s-a ales logo proiectului, cel al şcolii noastre fiind declarat câştigător, în urma voturilor tuturor paricipanţilor. Tot ȋn cadrul acestei ȋntâlniri a fost organizat simpozionul ‘Research and study of legends and one`s cultural heritage develops students` transversal skills and competences in the learning process – examples of good practice’, în amfiteatrul Comunităţii Italiene- Fulvio Tomizza, din Umag. În cadrul acestui simpozion, au fost invitaţi directorul şcolii, domnul Mato Vidović , care a vorbit despre importanţa şi impactul proiectului P.L.A.C.E.S. asupra şcolii şi al comunităţii, membri ai comunităţii locale, jurnalişti şi critici literari.

De asemenea s-a stabilit calendarul mobilităţilor în primul an de proiect (în Bulgaria : 11 -17 ianuarie 2016, în Italia : 6- 12 martie 2016, în Germania : 8-14 mai) şi au fost discutate activităţile care urmează a fi desfăşurate până la următoarea mobilitate, din Bulgaria. S-a discutat despre utilizarea platformei eTwinning si Twinspace, precum şi despre crearea website-ului proiectului, Germania fiind ţara responsabilă de acest lucru, asistată de România.

Întâlnirea s-a desfăşurat conform programului stabilit de către coordonatoarea proiectului,

Alenka Banić- Juričić, ȋntreaga echipă bucurânde-se de ospitalitate şi prietenie din partea organizatorilor.

Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.

 

Related Articles

Citește articolul precedent:
Filmul ,,Workcall’’ – Un film despre ,,a munci”

Filmul „Workcall“ este filmul documentar al proiectului cu același nume, un film despre oameni, despre semnificația verbului „a munci“, despre vulnerabilități,...

Închide