inTurda.ro

Ai maşină diesel? 4 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna

Ai maşină diesel? 4 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna

Ai maşină diesel? 4 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna
noiembrie 25
11:07 2019

EDO Garage: Ai maşină diesel? 4 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna

Specialiştii de la EDO Garage le reamintesc în primul rând proprietarilor de maşini diesel cele 
mai importante aspecte la care trebuie să aibă grijă în sezonul rece – ştiut fiind că iarna e un fel 
de bau-bau pentru masinile alimentate cu motorină, adică maşinile TDI, dCi, TDCi, CDTi, HDi, etc

1. Folosiţi COMBUSTIBIL adecvat

Când temperaturile scad, proprietarii maşinilor Diesel se pot confrunta cu pierderea puterii motorului 

autovehiculului. De cele mai multe ori, cauza acestei probleme este atribuită filtrelor umede care 

îngheaţă, daradevărul este că problema ţine chiar de combustibilul din rezervor.

Toţi combustibilii Diesel conţin parafină, substanţă care, la temperaturi variind între -7 şi -28 de grade 

Celsius, se cristalizează pe filtrele de combustibil şi blochează alimentarea motorului cu carburant. 

Ocazional, parafina din motorina poate cristaliza si de la +5 grade Celsius în jos.

Vă recomandăm să optaţi pentru combustibili cu temperatura limită de filtrabilitate adecvată vremii reci. 

Adică TFL să fie mai redusă cu minimum 5 grade faţă de temperatura atmosferică. Deci pentru evitarea  unor probleme costisitoare, e bine  iarna să cumpăraţi carburanţi mai scumpi, aditivaţi corespunzător.

2. Nu neglijaţi BATERIA

Bateria este mult mai solicitată iarna, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât  vara. Pentru motoarele diesel, ţineţi cont de avertizorul de “bujii incandescente” din bord.

Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator. Dacă este foarte frig, după stingerea  indicatorului luaţi contactul şi puneţi-l din nou. După stingerea a doua oară a indicatorului de “bujii incandescente”,  acţionaţi demarorul. Nu trebuie pornite simultan instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteza maximă, luminile, ştergătoarele. Pe frig intens, dacă s-a depăşit -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute  pentru a “încălzi” bateria, înainte de a acţiona demarorul. Nu ţineţi consumatorii activaţi, cu motorul oprit, decât dacă este strict necesar.

3. Atenţie maximă la BUJII şi CUREAUA DE DISTRIBUŢIE

Dacă aveţi motor diesel, verificaţi starea bujiilor incandescente. Dacă observaţi că la frig motorul nu porneşte egal, ci merge “în 3″ sau chiar “în 2″ , înseamnă că una sau două bujii incandescente sunt întrerupte. Dacă este aşa, schimbaţi tot setul,  veţi fi scutit de neplăceri.

Constructorul recomandă schimbarea curelei la intervale specificate. Dacă nu ştiţi care sunt acestea, valoarea de 60.000 km  este universal acceptată de producătorii de curele de distribuţie.

Costurile acestei schimbări sunt mult mai mici decât costurile pieselor ce trebuie schimbate în cazul ruperii curelei, ceea  ce antrenează distrugerea unei bune părţi din motor (în special la motoarele diesel).

4. Verificarea ANTIGELULUI

Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului. Totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire  din vasul de expansiune.

Share

Related Articles

Citește articolul precedent:
Anunt CAA – Furnizare apă potabilă cu presiune redusă în municipiul Turda 

Anunț Furnizare apă potabilă cu presiune redusă în municipiul Turda      Compania de Apă ARIEŞ anunță furnizarea apei potabile cu...

Închide