inTurda.ro

Comunicat COVID19: Direcția de Asistență Socială Turda aduce în atenția cetățenilor următoarele

Comunicat COVID19: Direcția de Asistență Socială Turda aduce în atenția cetățenilor următoarele

Comunicat COVID19: Direcția de Asistență Socială Turda aduce în atenția cetățenilor următoarele
martie 20
13:48 2020

Direcția de Asistență Socială Turda aduce în atenția cetățenilor următoarele:

  • Centrul de îngrijiri la domiciliu persoane vârstnice își desfășoară activitatea în continuare cu program normal. Recomandăm ca cererile pentru acordarea serviciilor sociale și documentele aferente să se trimită prin mijloace de comunicare la distanță (e-mail: office@asistentasocialaturda.ro, fax: 0264/317.136 sau prin poștă la adresa: str. Dacia, nr. 1, Mun. Turda, jud. Cluj).
  • Recomandăm tuturor persoanelor vârstnice să petreacă cât mai mult timp la domiciliu și să evite deplasările dacă acestea nu sunt absolut necesare, și să apeleze la rude, prieteni și/sau vecini pentru aprovizionarea celor necesare traiului zilnic și produse de îngrijire personală.
  • Persoanelor vârstnice care nu pot apela la rude, prieteni și/sau vecini și care se găsesc în situații dificile să ne contacteze la numărul de telefon 0264/317.137 tasta 7 sau 0738.77.22.25 luni-joi 7-15:30 și vineri 7:13, în vederea acordării serviciilor sociale în funcție de fiecare situație în parte.
  • NU APELAȚI LA PERSOANE NECUNOSCUTE, RECOMANDĂM PRUDENȚĂ MAXIMĂ ÎN ACTUALUL CONTEXT, PERSONALUL ANGAJAT ÎN CADRUL DIRECȚIEI SE VA LEGITIMA!

Începând cu data de 23.03.2020 pe toată durata stării de urgență, următoarele cereri și documente doveditoare pentru solicitarea beneficiilor și serviciilor de asistență socială vor putea fi depuse în principal prin mijloace de comunicare la distanță (e-mail: office@asistentasocialaturda.ro, fax: 0264/317.136 sau prin poștă la adresa: str. Dacia, nr. 1, Mun. Turda, jud. Cluj):

  1. ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  2. alocația pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  3. alocația de stat pentru copii acordată în baza Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. drepturile acordate în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  5. ajutorul pentru încălzirea locuinței acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială pentru perioada sezonului rece, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările și completările ulterioare;
  6. acordarea mesei în baza Legii nr. 208/1997 privind cantinele de ajutor social;
  7. drepturile acordate în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

Se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență (Ex. tichete de parcare, tichete de călătorie, etc.), iar certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență.

Mai precizăm că, doar în situații excepționale beneficiarii vor fi contactați în vederea prezentării la sediul direcției situat pe str. Dacia, nr. 1, Mun. Turda, jud. Cluj, aceste situații sunt:

  • existența unor documente care nu respectă condițiile de formă și conținut prevăzute de lege;
  • determinarea unor inadvertențe între informațiile din documentele transmise și cele din bazele de date ale altor instituții la care agențiile teritoriale sau autoritățile administrației publice locale au acces pentru verificarea îndeplinirii de către solicitanți, a criteriilor de acordare a drepturilor;
  • informațiile din documentele transmise sunt incomplete sau, pe baza acestora nu se poate determina îndeplinirea condițiilor de eligibilitate.

Conform Decretului 195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României termenele legale stabilite pentru soluționarea a petițiilor se dublează.

Direcția de Asistență Socială a început distribuirea produselor de igienă personală primite prin programul POAD 2020 către persoanele autoizolate, totodată personalul din cadrul direcției păstrează în permanență legătura cu aceste persoane.

Related Articles

Citește articolul precedent:
Locuitorii județului CLUJ au la dispoziție o linie TELVERDE pentru a afla informații despre CORONAVIRUS sau pentru a discuta cu un medic

Dispeceratul Covid 19 funcționează pentru toți locuitorii județului Cluj și este disponibil la numărul de telefon 0364.430.030, cu 7 linii...

Închide