Aproape 2000 de autoturisme electrice și hibrid au fost înmatriculate în România în semestrul al doilea. Județul Cluj fruntaș la autobuze electrice!



Circa 1.960 de autoturisme electrice şi electrice hibrid plug-in au fost înmatriculate în România, în cel de-al doilea semestru, astfel că ponderea acestora din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut la 2,2% în cea de-a doua jumătate a anului faţă de doar 0,9% în primul semestru, potrivit unui comunicat al Roland Berger remis joi AGERPRES.
Potrivit acestor rezultate, România se plasează înaintea unor ţări precum Statele Unite, Coreea de Sud sau Japonia.
Numărul înmatriculărilor de autovehicule pur electrice (EV) noi s-a triplat în al doilea semestru al anului 2019, în comparaţie cu primele şase luni, ajungând la peste 1.500 de unităţi.
Cea mai recentă ediţie a studiului Roland Berger analizează oportunitatea introducerii autobuzelor electrice la nivelul oraşelor mari. Circa 40% din toate autobuzele din România aveau peste 20 de ani vechime la finalul anului trecut. Tehnologia învechită şi viteza redusă de deplasare determină un consum mai mare de carburant şi nivel ridicat de emisii poluante.
Din aceste motive, autobuzele electrice sunt o soluţie ideală pentru înnoirea mijloacelor de transport, iar oraşele mari prezintă un cadru ideal de implementare datorită traficului intens şi al topografiei favorabile (teren predominant plat). Viteza medie a autobuzelor din Bucureşti este între 10 si 15 km/h, iar limitele de viteza nu depăşesc 70 km/h, ceea ce reprezintă condiţii optime de operare pentru autobuzele electrice.
Judeţul Cluj este fruntaş pentru adoptarea autobuzelor electrice, oraşul Cluj-Napoca având 41 astfel de autobuze, în timp ce Turda are întreaga flotă compusă din 20 de autobuze electrice.
Deşi autobuze electrice sunt aşteptate în 2020 şi în alte oraşe (Braşov, Zalău, Sibiu, Iaşi şi Suceava), termene concrete de introducere ale unor astfel de autobuze lipsesc în sudul României, inclusiv în Bucureşti.
Vezi mai multe detalii pe Agerpres.ro

