Începe ediția 5 a competiției pentru licee „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement România și Raiffeisen Bank
Începe a cincea ediție a competiției pentru licee „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement (JA) România și Raiffeisen Bank
- Pe 15 februarie începe a cincea ediție a competiției „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, care are ca scop încurajarea activităților de educație financiară în licee.
- În cadrul competiției, elevii de liceu parcurg cursul digital „Finanțele mele”, în urma căruia dobândesc noțiuni financiare de bază, într-o experiență de învățare interactivă și individualizată.
- La finalul ultimei ediții a programului, 72% dintre liceenii participanți la curs au spus că reușesc să economisească bani în fiecare lună și că au o pușculiță sau un cont bancar de economii.
Junior Achievement (JA) România organizează, cu sprijinul Raiffeisen Bank, a cincea ediție „Susțin educația financiară în comunitatea mea”, o inițiativă care oferă liceelor soluții integrate pentru învățare hibridă: acces la platforma internațională de e-learning JA Inspire™, cursul digital de educație financiară „Finanțele mele” și oportunitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru echipamente tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
Cursul digital „Finanțele mele” cuprinde noțiuni și principii de bază despre gestionarea bugetului personal, economisire, tranzacții și instrumente moderne de plată. Include secvențe digitale interactive dezvoltate prin intermediul platformei LMS JA Inspire™, exerciții de tip drag&drop cu feedback imediat, conținut video, quiz-uri și teme de documentare. Elevii își pot vizualiza constant progresul, pe măsură ce avansează în parcurgerea exercițiilor și informațiilor din curs.
„Bugetul propriu devine o monedă de schimb stabilă doar atunci când înțelegi cum funcționează ambele fețe ale ei: pe de o parte trebuie să înveți cum să-l alimentezi, iar pe de altă parte să îl gestionezi. Educația financiară este parte esențială din educația tinerilor. E un set de instrumente care îi ajută să își gestioneze mai bine bugetul propriu, prin faptul că înțeleg valoarea banilor, necesitatea economiilor, importanța investițiilor și reducerea riscurilor financiare. E un drum care îi conduce pe tineri spre independență financiară și ne bucurăm că împreună cu Junior Achievement ducem cursurile de educație financiară în școli de peste 12 ani” – spune Corina Vasile, director de Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Fiecare licean participant își poate ajuta școala să obțină sprijin financiar pentru echipamente tehnice, în timp ce descoperă principiile de bază pentru alcătuirea bugetului, economisire și utilizarea instrumentelor financiare, dar și pentru înțelegerea tipurilor de investiții și a pieței de capital. Liceele care acumulează cele mai multe puncte vor beneficia de sprijin financiar cu valoarea totală de 54.000 de lei, pentru modernizarea școlii prin dotarea laboratoarelor, a claselor, achiziția de echipamente și resurse educaționale.
„Materialele parcurse de elevi au fost extrem de utile și interesante, cu multe elemente de noutate și adaptate nivelului de vârstă al acestora, motiv pentru care au rămas receptivi și deschiși provocărilor, pe întreaga perioadă a desfășurării proiectului. Suntem mândri de performanțele elevilor noștri și suntem acolo pentru a-i susține în procesul transformării lor în cetățeni responsabili” – a declarat profesorul coordonator din cadrul Colegiului Național Decebal din Deva, unul dintre liceele care au beneficiat de sprijin financiar la ediția 2021.
Cum arată evaluarea rezultatelor din program în anul școlar 2020-2021?
În urma aplicării unor chestionare cantitative elevilor de liceu participanți la activități, s-a constat că 66% au recunoscut la finalul cursului importanța identificării cheltuielilor care reprezintă sume mici, afirmând că săptămânal calculează banii primiți și banii cheltuiți, iar 72% au spus că reușesc să economisească bani în fiecare lună și că au o pușculiță sau un cont bancar de economii. De asemenea, liceenii participanți la program au spus că folosesc banii economisiți pentru cumpărături – 63%, ieșiri în oraș – 61%, excursii – 49%.
În cadrul ediției trecute, peste 25.600 de elevi din peste 80 de localități au beneficiat de educație financiară prin intermediul acestui curs, iar 18 licee au beneficiat de sprijin financiar pentru suplimentarea dotărilor cu echipamente tehnice și facilitarea educației în școală sau online.
Mai multe detalii despre calendar și procesul de înscriere sunt disponibile la https://jar.ro/finantele-mele
Inițiativa „Susțin educația financiară în comunitatea mea” este parte a parteneriatului dintre JA România și Raiffeisen Bank, prin intermediul căruia 160.700 de elevi și profesori din învățământul liceal și primar au beneficiat de activități, resurse și kit-uri gratuite de educație financiară.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 243.000 de elevi și studenți din peste 1.750 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020 și 2021, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor dedicat celor mai importante ONG-uri la nivel mondial.
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România și peste 2,22 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 660 de ATM-uri, 450 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.600 de POS-uri.