DAS Turda: documentele necesare în vederea obținerii ajutorului pentru încălzirea locuinței
Începând cu data de 16.10.2024, locuitorii municipiului Turda vor putea depune documentele în vederea obținerii ajutorului pentru încălzirea locuinței cu gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni, combustibili petrolieri si a suplimentului de energie conform prevederilor Legii nr.226/16.09.2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Ajutorul se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, pentru consumatorii de gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni si combustibili petrolieri ale căror venituri nete lunare/membru de familie sunt cuprinse între 0 si 1386 lei, iar pentru persoana singură venitul net lunar să fie cuprins între 0 și 2053 lei. Ajutoarele pentru încălzirea locuinței se acordă pentru perioada 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025. Lista cu cuantumurile lunare ale ajutoarelor pentru încălzirea locuinței poate fi descărcată de aici.
Ajutoarele pentru încălzire se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere (se descarcă de aici) privind componența familiei şi veniturile acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deținute. Formularele de cerere și declarație pe propria răspundere pot fi procurate de solicitanți și de la sediul Direcției de Asistență Socială, str. Avram Iancu, nr.12.
Acte necesare pentru obținerea ajutorului de încălzire:
- Documentele de stare civilă pentru toți membrii familiei care locuiesc în fapt la adresa de domiciliu menționată pe cerere (cărți de identitate sau certificate de naștere pentru membrii familiei care au vârsta până la 14 ani);
- Adeverința de salariat cu venitul net (plus valoarea tichetelor de masa sau de vacanta), cupon de pensie, cupon șomaj sau alte acte doveditoare ale veniturilor nete din luna anterioară depunerii cererii;
- Pentru persoanele care realizează venituri din I.I., P.F.A, S.R.L., este necesară o adeverință de venit eliberată de Administrația Finanțelor Publice Turda;
- Adeverința de la Registrul Agricol numai pentru cei care au TERENURI EXTRAVILANE;
- Adeverința de teren agricol pentru persoanele care dețin terenuri in alta localitate, de la primăria respectivă – cu suprafața de teren deținută și venitul net obținut;
- Adeverință, de la direcţiile de taxe şi impozite locale din localitatea de domiciliu, privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport aflate în proprietate, pentru fiecare persoană cuprinsă în cerere (certificat de atestare fiscala);
- Acte doveditoare pentru locuință (contract de închiriere, comodat, certificat moștenire, succesiune)
- Copie dupa talonul autoturismului;
- După caz, alte acte doveditoare privind componența familiei;
- Factura de gaz/energie electrică;
Cererea și declarația pe propria răspundere însoțită de documentele mai sus menționate se depun la sediul Direcției de Asistență Socială, str. Avram Iancu, nr.12 personal în intervalul orar 8:00-13:00, prin poștă, sau online pe office@asistențăsocialăturda.ro până la data de 20 noiembrie, pentru ca o persoană/familie să poată beneficia de ajutor de încălzire începând cu luna noiembrie 2024.
NOTĂ:
Orice modificare intervenită în componența familiei și a veniturilor, se comunică în termen de 5 zile de la data la care a intervenit modificarea.
Astfel, la depunerea formularelor de cerere, dovada veniturilor de pensii este reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din luna august 2024.
Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului de încălzire:
A. Bunuri imobile
Clădiri, alte spații locative în afara locuinței de domiciliu, precum și terenuri situate în intravilan cu suprafața de peste 1.200 mp în zona urbană și 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinței și a curții aferente
B. Bunuri mobile
- Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulație pe drumurile publice
- Autovehicul cu drept de circulație pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepția celor utilizate și/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități
- Șalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcațiuni, cu excepția celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervației Biosferei „Delta Dunării“
NOTĂ:
În situația în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/arendă/concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obținută în urma cedării dreptului de folosință a bunului.
Persoana sau familia care deține pe lângă locuința de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spațiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.
C. Depozite bancare
Cel puțin unul dintre membrii familiei deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori față de valoarea câștigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.
You must be logged in to post a comment.